ФОРМУЛА "СТУДЕНТ"
за матеріалами www.itm.kpi.ua
Nike Air Max 270 trendsЗнаю, що багато студентів КПІ відчувають, що досягти успіху в житті можна лише завдяки симбіозу великої кількості чинників, які здебільшого залежать від самого студента і ні від кого більше. Це, в першу чергу, величезна праця, глибоке розуміння того, що і задля чого ти робиш, володіння сучасним інструментарієм для вирішення складних завдань, вміння працювати в команді та багато іншого. Де можна перевірити себе, де можна набути такого досвіду, де можна повірити в себе та переконатись, що інженерна творчість – це захоплююче цікаво, конкретно й перспективно, престижно й поважно? Думаю, що відповідь є доволі очевидною, – участь в реалізації командою ентузіастів реального, цікавого, міжнародного проекту. КПІ тут має гарні традиції. Якщо поглянути на постаменти Алеї Слави НТУУ „КПІ”, то всі її герої, як видатні особистості, формувались саме в процесі самовідданої роботи над проектами. Так було і з літаками Сікорського, й планерами Корольова й багатьох інших. Знаю також, що багато нинішніх КПІшників думає „Так це було колись …”, „Зараз вже такого бути не може …”, „Зараз інші часи …”. Це і вірно, і не вірно. Ви опинились в цей час, в цьому місці, в цьому колективі і тільки від вас залежить ким ви станете. Ви здатні зібрати команду, ви здатні працювати 18 годин на добу, ви здатні опановувати нові знання, технології та реалізовувати їх. Ви здатні здивувати світ своїми винаходами, розробками, новаціями…
Де докласти своїх зусиль?
Частина (невеличка) з вас вже знає чого хоче, інші – лише „шукають себе”. І для тих і для інших є цікава, як на мене, пропозиція. Вже понад 30 років в світі відбувається інженерне студентське змагання „Формула Студент” участь в яких для нас є цілком реальною. Організатором змагань є „Спілка Автотранспортних Інженерів” (SAE International) і на сьогодні в цих змаганнях беруть участь майже 500 команд технічних університетів з усього світу, майже десяток команд з Росії й лише одна команда з України (.
Чому серед цих 500 немає команди НТУУ „КПІ”? Це запитання до всіх нас.
Думаю, що багатьом стане цікавим спробувати реалізувати себе через участь у проектуванні та виготовленні своїми руками студентського боліду, захист проекту перед міжнародним журі, участь у справжніх гоночних перегонах студентської „Формули”.
Основна ідея і завдання змагань полягає в тому, що протягом року студенти проектують і виготовляють невеликий гоночний автомобіль, технічні вимоги до якого визначаються „Регламентом”. Причому кожного року повинна створюватись нова модель автомобіля. Результатом є представлення самого автомобілю та захист його проекту перед комісією. Левову частку залікових балів складають не показники швидкості, а технічні рішення, реалізовані в проекті, представлення проекту, фінансового плану виготовлення боліда. Думаю, що очевидно, що проект готується й захищається англійською мовою. По суті арбітри змагань грають таку собі роль комерційної фірми, яка планує налагодити виробництво й продаж машин. І тут важливе все, й собівартість, й зовнішній дизайн, й технічні характеристики, й готовність технічної документації … Фактично команді розробників слід „продати” свій проект „інвесторам”. Звичайно, що у вас ніхто нічого не купить, це навпаки ви будете витрачати свій час й ресурси на реалізацію проекту, але така схема – точна копія того, що відбувається сьогодні в реальному інженерному бізнесі.
Тепер питання „Чи під силу КПІшникам взяти участь в такому змаганні?”, „Чи досяжною є для нас ця мета?”, „Чи маємо ми умови та бажання для її реалізації?”. Мені здається, що на ці три запитання відповідь повинна бути позитивною. Перше питання – кадри. Цей проект потребує об’єднання зусиль практично всіх факультетів КПІ, тут потрібні механіки й електронники, зварювальники й програмісти, матеріалознавці та маркетологи, дизайнери та технологи, фахівці з аеродинаміки та мехатроніки, поліграфісти та фахівці зі зв’язків із громадськістю та багато-багато іншого. Всі ці люди в КПІ є. Друге питання – технічні можливості. Ми маємо в КПІ й технологічну базу, що дозволяє виготовити реальний автомобіль й сучасне програмне забезпечення, що дозволяє швидко й ефективно створювати проект. Третє питання – фінанси. За досвідом інших команд практично все фінансування вдається реалізувати за рахунок залучення коштів спонсорів.
Тож може настав час взятись за такий проект в КПІ? Кафедра інтегрованих технологій машинобудування Механіко-машинобудівного інституту ініціює початок робіт з реалізації проекту „Формула Студент” в НТУУ „КПІ”. Ми маємо певний набір технологічного обладнання, на якому можна виготовляти та контролювати елементи майбутнього автомобіля, ми маємо можливість організувати роботу ініціативної групи в приміщенні кафедри, ми можемо надати учасникам проекту вільний і безкоштовний доступ до всього спектру програмного забезпечення для автоматизованого проектування відповідно до міжнародних стандартів й навчити користуватись цими програмами (до речі, з цього року спеціалізація „інженерний дизайн”, яка є на нашій кафедрі, доступна для спеціалістів і магістрів не тільки нашої кафедри а й для багатьох інших інженерних бакаларатів).
Але ми самі не впораємось!!! Команді „Формула Студент КПІ” потрібні ентузіасти зі всього КПІ!!! ВКонтакті створена група http://vk.com/fskpi. Всіх бажаючих запрошуємо приєднуватись до роботи.
Завідувач кафедри ІТМ,
д.т.н., проф. В.А. Пасічник